Kennissessie X-ref gebruikersdag

Vorige week woensdag, 29 juni, mocht ik in een tweetal kennissessies, bibliothecarissen die werken met het van oorsprong Zweedse bibliotheeksysteem X-ref, vertellen over ontwikkelingen in ons vakgebied.  De briefing die ik vooraf had gekregen (naast het feit dat ik zelf net als de meeste X-ref klanten uit de medische bibliotheeksector kom) was ook lekker beknopt en tegelijkertijd ontzettend breed:

“De digitalisering van de collectie neemt verder toe. Wat zijn de gevolgen hiervan en welke mogelijkheden zijn er om dit beheersbaar te houden. Federated Search, discovery, link resolvers, DOI, RDA, e-book library, zijn begrippen die hierbij van belang zijn.”

Of ik daar maar 2 sessies van 30-45 minuten over wilde vertellen en mijn kennis en ervaring delen met de deelnemers van die kennissessie. Dat heb ik gedaan, en ik moet zeggen dat het heel erg leuk was om aan de hand van een paar steekwoorden en een aantal dia’s die nu ook op slideshare staan, hele gesprekken en discussies te voeren.

Hieronder mijn dia’s. Voor vragen of toelichtingen, neem gerust contact op.

Geef een reactie

