Boekshopper

Vanmorgen had ik nav een bericht op de iPhoneclub de Nederlandse app. ‘Boekshopper’  gedownload. Nu op de terugweg in de trein ben ik aan het spelen met de applicatie. Hieronder mijn bevindingen cq. opmerkingen.

Onder notities heb ik op mijn iPhone een document ‘verlanglijst’, zodat ik nooit op het laatste moment dingen moet bedenken voor mijn verjaardag, Sinterklaas of andere gelegenheden. Ik heb dus mijn lijstje met boeken geprobeerd op te zoeken met ‘Boekshopper’.

Bij de eerste auteur, Almar Otten, liep ik gelijk tegen een probleem aan. Otten is een lokale beroemdheid in Deventer, met zijn politieromans die in de Koekstad spelen, maar de uitgever is blijkbaar niet aangesloten bij het Centraal Boekhuis, zodat het boek niet gevonden wordt en dus niet op mijn lijstje ‘gewenste’ boeken kan komen.

Mijn volgende verzoek is het 2e deel uit de Stockholm triologie van Jens Lapidus, Bloed Link. Die kon ik eenvoudig vinden op de achternaam van de auteur. Leuk is dat je de voor- en achterkant van het boek in beeld kunt krijgen. Verbeterpunt, ik wil kunnen inzoomen, om de tekst op de achterkant van het boek te kunnen lezen!

Derde auteur waar ik op zocht was Arne Dahl. Tijdens mijn vakantie had ik een boek (3e deel uit een serie) gelezen en ik wil deel 1 en 2 ook wel hebben. Wat ik mis is zoeken op serie, deel aanduidingen of vervolg op…
Terwijl ik dit typ, verschijnt de samenvatting in beeld op de iPhone.

Dat viel me ook al op bij de eerste zoekactie, vrij trage zoekactie, als je op woorden zoekt die meer hits opleveren. Dat kan aan de verbinding liggen. (Ik ben geen fan van T-Mobile).

Verder zou ik graag willen kunnen doorklikken op 1 auteur om alle andere boeken uit het zoekresultaat te filteren.

Het limiteren op prijs, vind ik niet echt interessant, terwijl ik bij Top 25 of bij nieuwe juist wel weer eens op categorie zou willen kunnen filteren.

Al met al een leuke en handige app, die nog voldoende mogelijkheden voor toekomstige updates biedt.

Geplaatst in Fun, iPhone. Tags: . Leave a Comment »

Geef een reactie

