Waarde van informatie

In de NISO newsline van juli 2010 staat een samenvatting en verwijzing naar een interessant artikel in EContent, June 2010 Issue, posted Jun 02, 2010, getiteld “Search: It’s More Than Finding; It’s Doing“.

Waarom is dit artikel interessant? Vanwege een aantal regels waar wij als informatiespecialisten ons voordeel mee kunnen doen:

“In May 2009, Recommind conducted a study of enterprises averaging 10,000-plus employees and found that even with the global recession forcing companies to increase productivity with fewer workers, employees still spend an average of 38 minutes searching for a single document and often cannot use technology to locate internal expertise.”

Ondanks dat het in het artikel mn gaat over enterprise search systemen, moeten wij als informatiespecialisten hier toch ook ons steentje kunnen bijdragen, al dan niet met inzet van zoeksystemen? Vanuit het verleden weet ik dat bij een belastingadvieskantoor, de informatieafdeling ook op een dergelijke manier zijn ROI berekende. Een aanname van een tijdsbesparing per medewerker leverde X euro op en rechtvaardige daarmee de investeringen in de informatieafdeling.

Managers zijn dol op dit soort quotes, laten wij ze dan ook lekker gebruiken, zo vlak voor het weekend🙂

Eén reactie to “Waarde van informatie”

  1. Bibliotheken en het online leven in Juli 2010 « Dee'tjes Says:

    […] to read which represented some 30% of total costs“.  (Science in the open) . En Ronald (Waarde van informatie) vond een artikel waarin gesteld wordt dat men gemiddeld 38 minuten zoekt naar een enkel document. […]


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: