MSc Digital Libraries?

Ik heb me ingeschreven voor de MSc studie ‘Digital Libraries’ aan de Högskolan i Borås (Boras University). Net voor de officiële sluitingsdatum van 15 januari. Het had nog wel wat voeten in aarde, want inschrijven voor alle hogescholen en universiteiten verloopt via Studera.nu en die stellen nogal wat eisen aan de begeleidende documenten.

Officieel moeten alle diploma’s door de uitgevende instantie gewaarmerkte kopieën zijn, je moet een Engelse test doen bij een erkend bureau, diploma’s en certificaten die niet in het Engels of Scandinavische taal zijn, moeten worden vertaald door een erkend vertaalbureau etc.

Niet dat ik dat allemaal gedaan heb. Ik moest zelfs naar de bank om in een kluisje mijn oude diploma’s van Rijkshogeschool IJselland, de voorloper van Saxion Hogeschool, te voorschijn te toveren.

Studera.nu gaat nu bezig om alle documenten te scannen en door te geven aan de hogeschool. Die bepalen dan aan de hand van de inschrijvingen en alle meegestuurde documenten of en wie ze toelaten tot de studie. Die studie begint dan na de zomervakantie.

Een hobbel die ik nog kan voorzien is het feit dat mijn documenten niet aan alle eisen voldoen en dat mijn inschrijving daarom als ongeldig wordt gezien… Vanwege mailcontacten met een professor in Boras, weet zij echter al dat ik me heb ingeschreven en houdt ze van afstand het hele verwerkingsproces in de gaten.

Fingers crossed xx

Geef een reactie

