How to give an effective presentation

Afgelopen vrijdag ontving ik een mail van de voorzitter van het International Program Committee van de EAHIL Workshop volgend jaar juni in Dublin: of ik een zogenaamde empowerment session wil geven over presentatietechnieken.

The concept of an empowerment session is that there be an interactive discussion about the material presented and that participants would emerge with a clear understanding of the issues themselves and enabled to put them into practice.  

Natuurlijk wil ik dat. Eerder heb ik samen met Eve Hollis, toenmalig bibliothecaresse van de Nuffield Orthopaedic Centre NHS Trust, al een hele workshop van een dag over hetzelfde onderwerp gegeven.

Veel mensen gebruiken PowerPoint, maar vaak leidt het gebruik van powerpoint juist af van het verhaal, terwijl het bedoeld is om het verhaal te ondersteunen. Wat is goed, wat kan beter en wat kun je beter helemaal niet doen… allemaal onderwerpen waar ik het over ga hebben. Maar zoals Eve altijd praat over de 5P’s: ‘Proper Preparation Prevents Poor Performance’.

Geef een reactie

