“Beter in Deventer”

Gisteren kreeg ik het vorige week ter gelegenheid van de opening van het nieuwe Deventer Ziekenhuis gepresenteerde jubileumboek “beter in deventer“.

Waarom kreeg ik het boek? Samen met de huidige bibliothecaresse Marian Muller heb ik een stukje geschreven over de geschiedenis van de medische bibliotheek van het ziekenhuis (p. 240-243). Aan de hand van de notulen van de bibliotheekcommissie en onze eigen herinneringen hebben we zo vanaf begin 1970 tot nu onze bijdrage kunnen schrijven.

Aan het begin van mijn loopbaan werkte ik voor de fysiotherapie bibliotheek van Rijkshogeschool IJselland, nu Saxion Hogescholen. Die bibliotheek was ruimtelijk en operationeel één met de medische bibliotheek van het ziekenhuis. Zo ben ik ook de wereld van medische bibliotheken ingerold. Doordat de toenmalige bibliothecaresse van het ziekenhuis parttime werkte en ik fulltime, draaide ik ook gewoon mee met het ziekenhuis, de bibliotheekcommissie etc.

En ik vond het erg leuk toen ik eerder dit jaar gevraagd werd om samen met Marian een bijdrage te leveren. Als je trouwens in de buurt bent… de bibliotheek is ook helemaal nieuw en de moeite van het bezoeken waard. Doe Marian gelijk de groeten van mij.

BTW gisteravond kreeg ik op de school van de kinderen de eerste reacties op onze bijdrage van andere ouders die nu in het ziekenhuis werken.

Geef een reactie

