De digitale assistent

Vandaag zag ik het nieuwste nummer van Medisch Contact  (login vereist) voorbij komen met een interessant artikel getiteld “een digitale assistent”. Het verhaal gaat over een website opgezet door Radioloog Robin Smithuis van het Rijnland Ziekenhuis in Leiderdorp.

“De website houdt het midden tussen een online encyclopedie en een leerboek”.

Een ander interessante quote aan het eind van het artikel: Smithuis: “Het werken aan de website is voor mij een manier van studeren en het houdt het vak voor mij levendig. In mijn dagelijkse praktijk herken ik onderwerpen van de website. Door de Radiology Assistant ben ik een betere radioloog geworden.”

Zouden bibliobloggers ook betere bibliothecarissen worden door te bloggen??

Tot slot vond ik het heel opvallend dat in een apart kader verwezen werd naar de lijst met medische wiki’s van de Amerikaanse medisch bibliothecaris David Rothman, de met zijn blog behoort tot de top 3 van beste medische blogs van heel Amerika.

Kortom heel leuk en leesbaar artikel. Aanrader!

Geef een reactie

