D104 High Touch With Customer Care

De eerste spreekster was Amy Blaine, reference librarian bij het Inova Fairfax ziekenhuis. Deze ziekenhuisbibliotheek is 359 dagen per jaar, 24 uur per dag geopend. Avond en nachtdiensten worden bemand door vrijwilligers en studenten. Dit alles onder het mom van “het ziekenhuis gaat ook nooit dicht”.

IMG_5586

In Amerika is er voor ziekenhuizen vanuit de JCAHO requirements een verplichting om iets te doen aan patienteneducatie. (ook voor familie van de patient). Daar zijn dus zelfs standaarden voor.

Omdat ik nu bezig ben met het schrijven van een artikel over de kansen die het Planetree concept bieden voor ziekenhuisbibliotheken was het goed om na afloop nog even met Amy verder te kunnen praten. Ze stuurt me de requirements toe. Thanks Amy, I received them already.

Het tweede verhaal in deze sessie was van Rob Cullin (Evanced Solutions) samen met zijn vrouw Kimberly Bolan. Hun bijdrage ging over de zgn ‘summer reading programs’ en dat er allerlei software programma’s verkrijgbaar zijn (oa bij Evanced) om het papierwerk door de bibliotheken te verlichten. Niet echt relevant voor mij.

Eén reactie to “D104 High Touch With Customer Care”

  1. Patient Education Matters Says:

    Dank u wel, Ronald! I am glad you found my presentation informative. ~ Amy


Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers op de volgende wijze: