Wii?

Ik zit regelmatig over de aanschaf van een Wii na te denken. Het lijkt mij nl ontzettend leuk, dus niet alleen voor de kinderen.

Waarom heb ik dan nog steeds geen Wii gekocht:
– onze kinderen spelen al regelmatig op de computer; soms zie ik ze al om half zeven ’s ochtends online komen, als ik in de trein zit te werken. Ik zie ze ook graag buiten spelen…
– goed excuus is de verkrijgbaarheid. Overal uitverkocht.
– we hebben nog een hele oude televisie, geen flatscreen oid.

Nu zit ik in de voorbereiding van de reis naar CIL2008 te twijfelen of ik in Amerika een Wii zal/kan kopen. Ik heb echter geen idee of een Wii is uitgerust met een regioblokkering oid. Graag jullie advies…

Geplaatst in Fun. Tags: . 4 Comments »

4 Reacties to “Wii?”

  1. moqub Says:

    geen goed plan, een amerikaanse wii doet het niet in nederland. Ze hebben in amerika ntsc (beeldstandaard) dus krijg je hier zwart wit beeld.

    Moqub

  2. rvandieen Says:

    Dank voor je tip. Zou dus anders een echte miskoop zijn geworden.

  3. Raymond Says:

    NTSC zou zelfs voor een oude tv niet zo’n probleem moeten opleveren; de meeste tv’s die de afgelopen 10 jaar zijn verkocht kunnen beide aan. De regiocodering voor de spellen daarentegen is gegarandeerd een goeie reden om hem niet in de US te kopen: je zult dan de spellen moeten gaan importeren in de toekomst.

    Ik wacht zelf nog even met de Wii tot junior wat ouder is maar ik heb al een batterij oudere consoles in huis dus dat scheelt.

  4. Eugenie Draaijer Says:

    Het overwegen waard om een nieuwe TV aan te schaffen. Een Wii uit de USA werkt op de meeste nieuwe generatie TV’s. Zo zal het Franse Secam en het Amerikaanse NTSC in veel gevallen wereldwijd geen probleem meer zijn.

    Vroeger werd het beeld analoog verwerkt in de TV. Nu gebeurd dat digitaal.

    Dus check je handleiding van je tv even op NTSC, mits je deze nog hebt…..(of googelen)


Geef een reactie

