Federatieve zoekmachines

Gisteren las ik op Biebmiepleen over de aanstaande NVB themadag “federatieve zoekmachines”. Toevallig werden er bijna tegelijkertijd een aantal posts op andere blogs gepubliceerd die daar erg mooi bij aansluiten.

Op Federated Search kwam een bericht over Discovery layers, zeg maar de tweede generatie federatieve zoekmachines langs. Toen ik dit las moest ik gelijk aan de activiteiten in Groningen denken en dan met name hun LiveTrix.
LiveTriX logo
Daarbij kwam een aantal voor mij nieuwe blog voorbij die ook over dit onderwerp gaan en die ik gelijk aan mijn feeds heb toegevoegd.

Update (op verzoek van BiebMiepLeen): Het betreft het blog van New Jack Librarian en het portal van de Discovery Tools Sub-Group of Scholars Portal.

Eén reactie to “Federatieve zoekmachines”

  1. BiebmiepLeen Says:

    Hoi Ronald,

    Leuk dat je mij vermeld! Ik ben wel nieuwsgierig naar de blogs over federatieve zoekmachines die je vermeld in je laatste zin. Zou je me de links willen doorsturen? Of posten, dan lees ik het in mijn rss-reader🙂

    Dank je!

    BiebmiepLeen


Geef een reactie

